Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013

Λες πολλα με στομα αλλουνου....

Μια μέρα εκεί που ο Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του.
Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να του κάνει το τεστ της "τριπλής διύλισης".
- "Τριπλή διύλιση;" ρώτησε με απορία.
- "Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να φιλτράρουμε αυτό που θέλεις να μου πεις. Το πρώτο φίλτρο είναι αυτό της αλήθειας. Είσαι λοιπόν εντελώς σίγουρος ότι αυτό που πρόκειται να μου πεις είναι αλήθεια;"
- "Ε... όχι ακριβώς, απλά το άκουσα όμως και..."
- "Μάλιστα άρα δεν έχεις ιδέα αν αυτό που θέλεις να μου πεις είναι αλήθεια ή ψέματα. Ας δοκιμάσουμε τώρα το δεύτερο φίλτρο αυτό της καλοσύνης. Αυτό που πρόκειται να μου πεις για τον μαθητή μου είναι κάτι καλό;"
- "Καλό; Όχι το αντίθετο μάλλον..."
- "Άρα", συνέχισε ο Σωκράτης, "θέλεις να πεις κάτι κακό για τον μαθητή μου αν και δεν είσαι καθόλου σίγουρος ότι είναι αλήθεια".
Ο τύπος έσκυψε το κεφάλι από ντροπή και αμηχανία.
- "Παρόλα αυτά", συνέχισε ο Σωκράτης, "μπορεί ακόμα να περάσεις το τεστ γιατί υπάρχει και το τρίτο φίλτρο. Το φίλτρο της χρησιμότητας. Είναι αυτό που θέλεις να μου πεις για τον μαθητή μου κάτι που μπορεί να μου φανεί χρήσιμο σε κάτι;"
- "Όχι δεν νομίζω..."
- "Άρα λοιπόν, αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω;"
Ο τύπος έφυγε ντροπιασμένος, έχοντας πάρει ένα καλό μάθημα...




18 σχόλια:

  1. Πολύ έξυπνο ;-) μου άρεσε πολύ!
    Έτσι θα πρέπει να ρωτάμε κι εμείς και να φιλτράρουμε όσα ακούμε, γιατί πολλά λέγονται και σχεδόν ποτέ δεν είναι αλήθεια (ξεκινώντας από εκεί...)
    Καλημέρες πολλές αγριομελάκι μου!
    Φιλάκιαααα :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναρωτιεμαι ...ποσα περιττα βαζουμε στη ζωη μας!!!

      Καλησπερα,ροζ αγγελουδι.

      Διαγραφή
  2. Διάβασα το κείμενο κι έκλεισα αμέσως το παράθυρο απ΄ τους θορύβους!Το μόνο που μου έμεινε τελικά είναι ν΄ αγαπώ!Όλα τ΄ άλλα είναι ατέλειωτη σιωπή..!
    Η καλημέρα μου βρίσκεται κοντά σου!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοιτα μονο αν το κανεις με τον σωστο τροπο...ναι?
      Βασικα προεχει να μην παραμελουμε τον εαυτο μας.
      Μεινε στη σιωπη...μ'αρεσει...ετσι ακους καλυτερα τις κραυγες σου.

      Ηρεμη ηταν η μερα μου.Δημιουργικη με χειροτεχνιες.

      Λουλουδικαλησπερινο

      Διαγραφή
  3. Πολύ ωραίο!!!
    Δεν το γνώριζα.
    Μακάρι να σκεφτόμασταν όλοι έτσι πριν μιλήσουμε/γράψουμε....

    Φιλάκια πολλά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγω το βρηκα στα μετρα μου,σερενατα.
      Το ειχα διαβασει πριν καποια χρονια.

      Κι ομως διαπιστωνουμε το ποσο λιγο το εφαρμοζουμε
      παρα την "καλη" μας θεληση.

      Καλησπερουδιλουλουδι

      Διαγραφή
  4. Ξέρεις όσο διάβαζα την ιστορία της τριπλής διύλισης σκεφτόμουν τα κους κους που τα έχουν κιόλας βαφτίσει κοινωνικό σχολιασμό.... Ε ρε Σωκράτης που μας χρειάζεται!

    Καλησπέρα ομορφιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγω παντως,οπως καταλαβαινεις φυσικα,
      εχω ολη την καλη διαθεση
      να μοιραζω κωνειο στους "καλους" φιλους και συνανθρωπους μας.
      Για να μην παιδευονται,βρ'αδερφε....

      Καλησπεραδεκαπληςδιυλισης

      Διαγραφή
  5. Απαντήσεις
    1. Μα νομιζω πως σε ολους αρεσει...
      και ολοι αξαφνως γινομαστε ....σοφοι...
      χαχαχαχα...

      Την καλησπερα μου απο καρδιας

      Διαγραφή
  6. Οι προσλαμβάνουσες μας
    έχουν εθιστεί στο απατηλό
    και το ψεύτικο....δυστυχώς


    φιλιμεδεκαπενταύγουστουμελωδία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΟΡΙΣΤΕ....
    Τετοια ελεγε ο..Ευλογημενος και τον..Κωνιασανε...!!
    Δηλαδη ρε φιλε...Να μη μιλαμε καθολου;;;

    Γιατι..ΜΟΝΟ τα..ΚΑΚΑ και τα αχρηστα να βγαλεις, απ οσα λεμε...

    ΜΟΥΓΚΑ μεχρι το μεσημερι...
    Κι αν βγαλεις και τα..Ψεμματακια...

    Μουγκα ως το βραδυ....!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαχαιρη μου...
      παλιοφιλοσοφοι....πφ πφ πφ...
      τι περιμενεις απο δαυτους?

      Ενω τη σημερον ημερα οι ανθρωποι
      τι να φοβηθουν απο τα ψεμματα
      αφου ολα ειναι αληθεια?

      "Τον" κλεινω γιατι φοβουμαι
      μη φαω ακυρο κι εγω....

      Καλησπερολουλουδομημυρισειςεχεικωνειο

      Διαγραφή
  8. Δυστυχώς τα φίλτρα έρχονται στο μυαλό μας με μια μικρή καθυστέρηση...όταν έρχονται...!
    Καλό σου ξημέρωμα αγριομελάκι μου.....Καλή Παναγιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι...δεν πιανει καλα το σημα...
      χρειαζεται αποκωδικοποιητης...
      και που να τρεχεις τωρα.....
      (ωχ αδελφισμος)

      Καληνυχτα,ευχη μου.
      Ας βοηθησει και η Παναγια μας
      για λιγη (πολυτιμη)σιωπη παραπανω

      Διαγραφή
  9. Αγαπητέ Σωκράτη, σύμφωνα με τη θεωρία σου θα πρέπει να είμαστε όλοι μουγκοί;!;!.......
    Δύσκολα μας βάζεις, δε νομίζεις;....
    Καληνυχτολουλουδοχρησιμονατοπω;αληθινοπαντωςτολμωνατοπωμεσιγουρια.... :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξιος αξιος...
      εφωναζε το πληθος....

      Κωνειο κωνειο...
      εφωναζε εκεινος

      Πεςεσυεγωπαντα"ΑΚΟΥΩ"μακια

      Διαγραφή