Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

Η Ελληνική Σημαία

Η Ελληνική Σημαία έχει πέντε λουρίδες μπλε και τέσσερις λευκές , και στην κορυφή έχει το σταυρό. Οι μπλε αντιστοιχούν με τις συλλαβές Ε-ΛΕΥ-ΘΕ-ΡΙ-Α, και οι λευκές με το Η-ΘΑ-ΝΑ-ΤΟΣ . Ο σταυρός συμβολίζει το “ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ” που ανέφερεν ότι είδε στον ουρανό ο Μέγας Κωνσταντίνος . Τα χρώματα συμβολίζουν τη μπλε βράκα που φορούν οι νησιώτες μας και το λευκό της φουστανέλας των ορεινών και των {Τσολιάδων}. Η επίσημη κρατική Σημαία έχει γύρω γύρω κρόσια , που συμβολίζουν τις ψυχές των πεσόντων υπέρ της πατρίδος .

Πάντα κι ὅπου σ᾿ ἀντικρίζω,
μὲ λαχτάρα σταματῶ,
ὑπερήφανα δακρύζω,
ταπεινὰ σὲ χαιρετῶ.
Δόξα ἀθάνατη στολίζει
κάθε θεία σου πτυχὴ
καὶ μαζί σου φτερουγίζει
τῆς πατρίδος ἡ ψυχῆ.
Ὅταν ξάφνου σὲ χαϊδεύει
τ᾿ ἀγεράκι τ᾿ ἀλαφρό,
μοιάζεις κύμα, ποὺ σαλεύει
μὲ χιονόλευκον ἀφρό.
Κι ὁ σταυρὸς ποὺ λαμπυρίζει
στὴν ψηλή σου κορυφή,
εἶν᾿ ὁ φάρος ποὺ φωτίζει
μίαν ἐλπίδα μας κρυφή.
Σὲ θωρῶ κι ἀναθαρρεύω
καὶ τὰ χέρια μου χτυπῶ,
σὰν ἁγία σὲ λατρεύω,
σὰ μητέρα σ᾿ ἀγαπῶ.
Κι ἀπ᾿ τὰ στήθη μου ἀνεβαίνει
μία χαρούμενη φωνή:
«Νἆσαι πάντα δοξασμένη,
ὦ Σημαία γαλανή!»
 Ιωάννης Πολέμης

3 σχόλια:

  1. Συγνώμη θα σου ζητήσω γιατί σε αυτή την ανάρτηση
    http://enakathemera.blogspot.gr/2013/09/blog-post_14.html
    άφησα ένα σχόλιο αλλά ειλικρινά δεν θυμόμουνα πως το είχα διαβάσει από σενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μην ανησυχεις ,ματια μου...
    κι εγω απο καπου αλλου το πηρα.
    Η γνωση ας ταξιδευει.

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μου άρεσε πολύ αυτή η ανάρτηση σου...ομολογώ πως την εξήγηση για τα κρόσια δεν την γνώριζα :)))
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή